20 januari 2015

Inredningsinspiration

Mattor kors och tvärs ser jag framför mig i det i framtiden pånyttfödda köket i mormors och morfars hus. Så berättade mamma att man hade då hon var liten. Fast jag ska nog ha trasmattor, inte ripsmattor.
Klädhängare i form av skovelhorn från älg kan man ju också tänka sig, men jag hänger nog direkt på taggarna.
De där inredningsdetaljerna finns i detta säteri men jag tycker att de går lika bra i ett timrat bostadshus som mitt från 1910-talet. Inspiration kan man hitta var som helst, när som helst. Det svåra är att systematisera alla bilder så att de lätt kan plockas fram vid behov. Den digitala tillvaron ger upphov till så stora mängder foton.
.
.

2 kommentarer:

  1. Ska det nödvändigtvis vara mattor, röstar jag också för trasmattor. Ripsmattor åldras inte vackert, blir till sladdriga, nötta tarmar, som man snavar på.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns en hel del trasmattor som vävts av mormor, mamma och mig. Så de bör ju användas.
      Annars tycker jag ripsmattor är väldigt vackra men de är tunna och lämpade för sommaren med halkskydd under. Och inga sådana har använts här vad jag vet.

      Radera

Tyck till om du vill...