12 januari 2015

Vem minns Lyckotrollen?

Flora-kartongen med Barbie visade sig vara en riktig déjà vu. Därför att i den större lådan låg  även den här burken från Mazetti - do it lättlöslig cacaoblandning med ögonkakao som innehöll...
 ...mitt gamla lyckotroll.
Där ligger trollet, ouppackat på en trave med virkade och stickade kläder om jag minns rätt - för jag har ännu inte tagit upp lyckotrollet och granska innehållet. Jag vill ha tid på mig när jag återupptar kontakten med denna min gamla väldoftande leksak. Lyckotrollet ser inte ut att må alltför dåligt utan ler som förr. Det här var en leksak samtidigt som Barbie var populär i mitt liv. Alla flickor i låg- och mellanstadiet hade nog ett troll. Lyckotrollet fick följa med till skolan i Lögd´ medans Barbie stannade hemma.
.
.

6 kommentarer:

  1. Jodå, jag kommer ihåg lyckotrollen. Jag hade ett men tyckte aldrig om det. Barbie hade jag inte alls, förstod mig inte på dem, tyckte inte om dem och inte andra dockor heller. Jag lekte med mjukdjur och bilar, hade en liten dockvagn som jag bäddat ner mjukdjuren i. Och när jag lekte med bilarna så var det pojkarna på vår gata som jag lekte med, flickorna tyckte inte om bilar tyvärr. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara.
      Själv lekte jag med bilar hos grannpojken i deras jordhög. Rallytävlingar blev det. Och grävmaskinjobb :-) Dessutom tillverkade jag en bil med takräcke till Barbie och Bob. Det du :-)

      Radera
  2. Jo, jag hade nog troll. Men allra mest lekte jag med den (riktiga) verktygslåda som jag fick av min far. Spika och hamra och såga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rejäla doningar ger händiga kvinnor!!! Toppen!
      (Jag anar att min far blev besviken då jag inte föll för träsvarvning i hans verkstad efter att ha provat.)

      Radera
  3. Barbie kommer man väl ihåg, men eftersom jag är av manskön brydde jag mig inte. Lyckotroll vet jag inte om alls. Gud vilken tråkig kommentar. Och Do-it vete tusan om känner till heller. Men O'boy, som jag har en fin burk här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. O´boy gick det också mycket av här hemma då jag var barn. Men ingen burk blev kvar dessvärre.

      Radera

Tyck till om du vill...