20 mars 2011

Mitt hus

Morfars hus i vintersol omkring 1970. Mycket har hänt sedan 1913 då det byggdes.
Varför tog jag fotot? För att jag skulle börja gymnasiet och flytta hemifrån och ville ha ett minne? Kanske var det så, jag minns inte. Kanske tyckte jag om den lågt stående solen, min skugga faller på väggen. Den stora häggen med len bark skymtar till vänster, den som föll i en storm. När jag efter ytterligare några år flyttade vidare söderut fick jag ett brev från övriga familjen. I det låg ett gammalt flygfoto från 50-talet på barndomshemmet. De kunde inte veta att det inte var någon risk att jag skulle glömma vare sig människor eller byggnader.
Mitt lilla hus på en obetydlig plats på jorden. Så glad jag är över det..
..
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej alla ni knapptryckare som hittat hit och vill kommentera - ni ska veta att jag tycker om uppfriskande och konstruktiva kommentarer...

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå. Men skriv ditt namn i kommentaren :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...