3 mars 2017

Ännu en överloppsbyggnad

2014 tog jag denna sommarbild av en svajig ladugård i Sunnansjö.

Jul- och nyårshelgen 2016-2017 tog jag vinterbilder av samma överloppsbyggnad i Sunnansjö, under pågående rivning.

Betyder detta utveckling av landsbygden just här? Eller blir det bara tomhet? Åkermark behövs knappast mer av. Ges plats för något nytt? En liten tillverkningsindustri? En bostad - fast det finns ju flera användbara ödehus i den här byn sedan tidigare. Finns framtiden här? Vilka perspektiv har de som lever här? Stannar ungdomar kvar för att leva sina liv här? Många frågor ställs då jag åker genom byar som en gång var natursköna...
.
.

2 kommentarer:

  1. Man kan ju hoppas att de bara river en del, jag tycker det ser ut som om taket blivit uppriktat på den delen som står kvar.Manni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, får se nästa gång jag passerar. Kan det vara en synvilla? Pannplåten är borttagen på en ganska stor yta utöver den som redan är riven.

      Radera

Tyck till om du vill...