23 mars 2021

Smulupptagare

Här ser ni ersättaren för tidigare decenniers smulborste/bordsborste med tillhörande skyffel - en smulupptagare i röd och vit hårdplast á la 70-tal.

Smulupptagaren fungerar mycket bra och används när en stor duk täcker hela bordsytan och duken ska fortsätta att ligga kvar efter middagen. Det enda man måste tänka på är att alltid rulla borsten åt samma håll, annars åker smulorna ut - säger en som är vis av erfarenhet :-)

Made in Sweden är den dessutom. Den öppnas och töms genom att den vita och röda delen separeras från varandra.

Hör syns en föregångare. Foto härifrån

2 kommentarer:

  1. Blev tvungen att se om min skyffel var identisk med den du visade - min iakttagelseförmåga tycks inte vara den bästa, min skyffel har en nätt blomsterranka ingraverad, och är i stort behov av att bli putsad. Minns inte när jag använde den sist, och jag har inga planer på att börja nu.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margaretha, smulborstar är behändiga och användbara funktionsföremål, oberoende av tillverkningsår enligt mej. Men de äldre varianterna, varav du äger en, är de vackraste.

      Radera

Tyck till om du vill...