21 december 2016

Vinter i december 2016


Numera är vita jular i farozonen även i mon del av "Norrland". Och de få återstående höladorna ännu mer i farozonen än för några år sen. Vad är "vår vackra by" som man talar om här? Vad betyder vår kulturhistoria?
https://morfarshus.blogspot.se/2010/12/i-farozonen.html
Den här vyn sände jag en gång som julkort för den tilltalade mig. Det var då. Nu väljer jag andra motiv som jag är stolt över. Här skrev jag en gång i tiden om vad som låg i farozonen.

Ägarförhållanden för flera hemman och för de som äger dessa lador har förändrats sedan dess. Ja, jag vet att de flesta tycker att byn ska utvecklas. Men vad innebär det? Visst tycker jag också det, stillastående liv passar inte mig. Men jag har andra tankar om vad utveckling är än de som styr livet här.
.
.

2 kommentarer:

  1. Bästa Viola!
    Det snösäkra är i fara, dock finns det ett täcke kvar här.
    Bilderna får liksom två olika innehåll ...
    Önskar dig en fin julhelg!
    Vi brukar inte kramas men på bloggvis får du en :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tove, man kan se det positiva med att det är lite snö före julafton: det är lättare att hugga sig en gran i sin skog :-)
      Godjulkram tebaks till dej!!!

      Radera

Tyck till om du vill...