23 januari 2011

Svepask

Undrar just vad som hände den 5 mars 1913? På insidan av locket till den här lilla svepasken står det med blyerts      Minne 1913  5/3.


Morfar var kappast glad då. Kärestan hade svikit vad jag förstår med mina tolkningar så här långt i efterhand. Mormors situation som dåvarande 23-åring har jag ingen aning om. Kanske ville hon minnas något.

Jag studerar bemärkelsedatum i släkten. Farmor och farfar gifte sig i november 1913. Aha, var det farmor Olivias och farfars Gottfrids förlovning som skulle minnas kanske? Kanske är asken tillverkad av farfar Gottfrid. Kanske låg däruti en ring?

Svepasken, den säger ingenting.
.
.
Kanske har även andra bloggare åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Så ofta man skulle vilja få tingen och fotona att tala!
    Ändå är jag själv lika dålig på att lämna spår efter mig
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Du lämnar spår i cyberrymden...;)

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...