3 januari 2011

Nytt år, nya utmaningar!

Ja, det här året kan bli precis vad som helst. Året blir taggigt och krumbuktigt som ett korallrev om man får tro tennet som stöptes på nyårsnatten. Sleven som pappa brukade stöpa tenn i då vi var små återfanns, tenn införskaffades dagarna före jul. Det kändes bra att återuppleva barndomens tradition i brasan i öppna spisen. Här är huset just nu fyllt av levande ljus och snittblommor. Ljus behövs för elledningarna på övervåningen håller som bäst på att bytas ut.


Funderar en del på bloggandet. Jag fortsätter med skrivandet så länge uppslag rinner till. Jag kan tycka att det är lite märkvärdigt att ni hittar hit och läser skriverierna. De handlar ju bara om ett ytterst vanligt människoliv! Det är ingen deckare, inga mord, inga äventyr, inga strapatser, ingen författarkunskap - bara några av mina tankar.

God fortsättning på det nya året till er alla!
.

Kanske har även andra bloggare åsikter om , , ,

7 kommentarer:

  1. Tack och lov för att det inte är några mord! Förhoppningsvis är det glest mellan morden i bloggosfären.
    Personligen trivs jag bäst bland vanliga människoliv - just därför att de alla är så ovanliga.
    Margaretha
    som inte gillar deckare

    SvaraRadera
  2. Just därför, Viola. Just därför!

    SvaraRadera
  3. Säger ni det Margaretha och Mira, ja då får jag tro på er!
    Jag brukar tycka om att läsaiografier men då handlar det om männiksor som på något sätt gjort sig kända. Med blogandet som möjlighet går det ju faktiskt att komma i närkontakt med "vanliga" människor. Undrar om/hur det påverkar utvecklingen av samhället.

    SvaraRadera
  4. Det vore ju fantastiskt om bloggandet kunde föra människor närmare varandra, och öka förståelsen för våra medbloggare. Fast det vet jag inte om det gör - men för mig räcker det om jag får nya insikter när jag tittar in hos bloggvänner. Och det får jag alltid eftersom även de mest likasinnade har andra erfarenheter och tacklar livet från ett annat håll än vad jag gör.
    Margaretha

    SvaraRadera
  5. Visst är det som du skriver Margaretha. Lika men ändå olika är vi.

    SvaraRadera
  6. Jag finner din blogg osedvanligt intressant och som en ren kunskapskälla. Länkarna nu till Riksarkivet t ex, så toppen alltså! Jag hoppas innerligt att du fortsätter leverera berättelser från förr. Det blir en värdefull bank för hembygdsforskare/antropologer/etnologer att hämta stoff ur i framtiden. Så mata på bara!

    Gott nytt år på dig.

    SvaraRadera
  7. Anki, ögonen blir lite blanka...
    Och jag inser att jag är en rest från förr! För det är jag lite glad (men också arg och ledsen för det som förstörs här utan tanke på kulturhistorien och framtiden.)
    Bloggandet har fått mej att inse att jag är gammal!!! Ha...

    Gott Nytt 2011 på dej själv du!

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...