30 december 2010

I farozonen

Det här är de enda två ladorna som står kvar ôppa Radden. De är absolut i farozonen. Överloppsbyggnader som de är. Inte är de timrade. Sly växer upp intill dem.
Jag ser dem från gården och hoppas att bygrannarna, ägarna, förstår att deras värde består i annat än reda pengar. Hur många lador har inte försvunnit inne i byn bara sedan jag föddes? Jag ser dem på gamla kort och minns Käckens rö´lad´n. Den ladan hade kostats på falurödfärg och fick sin benämning därefter. Det var tider det. Tider som fattas mej. Jag inser att jag är ganska tjatig. Det behövs kanske....
..
.

2 kommentarer:

  1. Ja. Tyvärr verkar det som om det behövs. Tjat.

    SvaraRadera
  2. Men Mira, visst är det galet trist att gnata och tjata. Men som du också tycker - ett nödvändigt ont.

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...