26 februari 2014

Bokrean so far...

Har ni kollat in bokrean i år?
Jag tog en sväng ut på bokreans första dag den 25 februari. En gång i tiden lämnade jag in listor till Fritzes eller Hedengrens välsorterade bokhandlar för att inte missa de böcker som fanns i några få exemplar. Så är det inte längre. Nu har jag Akademibokhandeln och Åhléns som närmaste utbud.

Det här blev resultatet för bokreans första dag i år.
  • Nio hus och en kyrka av Lars Sjöberg med foton av Inga-Lill Snitt. En vacker coffee-table bok.
  • Pressat glas av Gunnar Lersjö.
  • Vårda laga renovera (möbler, textilier, keramik, glas, silver, konst, speglar) av Lillemor Olsson med foton av Erik Karlsson.
Jag gissar att det blir några fler köp innan rean ebbar ut. Jag höll i en bok om William Morris, en av Arts- and Craftsrörelsens grundare, men lät den förbli kvar i bokhandeln. Nästa besök kanske...

Igår kväll hann jag även gå på en föreläsning om bouppteckningar att använda i släkt- och hembygdsforsknings sammanhang. Än har jag inte skrivit om bouppteckningar jag redan känner till. Som alltid väldigt intressant att sätta in personer i ett socialt sammanhang.
.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyck till om du vill...