18 juni 2013

Välvårdad empire

En borgargård i en mellansvensk småstad. Välskött. Det vackra staketet är kvar. Jämför med det som finns långt ner i det länkade inlägget  från hembygden.
Stenhuset från tidigt 1800-tal skulle alldeles eventuellt kunna jämföras med en korsbyggnad i Ångermanland, till exempel den jag skrev om i förra inlägget.
Stenimitation i övre trapphallen.
Vy från salen mot övre trapphallen.
Ägt av byggnadsvårdare.
Besökt under en inspirationsresa nyligen.
Befinner sig söder om Dalälven.
*
Jag tänker: "Sverige är vackert här" och "Så förnuftigt".
.
.

3 kommentarer:

  1. När jag skulle kommentera här igår, blev jag avbruten, så nu gör jag ett nytt försök. :-)
    Vilket vackert hem och hus! En dröm att bo i. Empiren var/är skön att skåda.

    Önskar dig en riktigt trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Ja det är väldigt smakfullt.

    Tänk alla gårdar i Ångermanland o Västerbotten som en gång liknat detta men nu är rivna!!!

    SvaraRadera
  3. Och trevlig midsommar önskar jag dig också förstås, Anta!!!

    SvaraRadera

Hej alla ni knapptryckare som hittat hit och vill kommentera - ni ska veta att jag tycker om uppfriskande och konstruktiva kommentarer...

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå. Men skriv ditt namn i kommentaren :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...