16 juli 2012

Falsk marknadsföring

Vem minns inte glädjen av att hoppa i hö då man var liten? Hur kul som helst. Luktade gott gjorde det också. Mjukt men litelite stickigt. Förmaningar från de vuxna att inte ha säkerhetsnålar eller andra vassa föremål på sig.
Som sagt - hur kul som helst med hö.
En folder med det här omslaget tog jag för några år sedan då jag var och handlade mat. Jag blev inspirerad av bilden. Barndomsminnen dök upp.

Gissa om jag blev besviken då vinst-weekenden handlade om att bo på ett spa utanför Stockholm. Utan hö. Bara gå omkring i morgonrock mellan olika bad, bastur, pooler. Med qigong, lerinpackning och what ever. Jovisst - jag vet att det också kan vara skönt. Men varför i all världen locka med hö och natur? Det kallar jag falsk varudeklaration!
.
.
Kanske har även andra bloggare åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Vi byggde kojor i höet. De vuxna försökte varna oss för hur illa det kunde gå om vi fick för mycket hö över oss - men vi slog glatt dövörat till. På samma vis som när äldre släktingar varnade oss för att hoppa och leka i lövhögar på hösten. Det kunde man nämligen få difteri av, det hade två av mormors systrat dött av i början av nittonhundratalet.
    Margaretha
    som föredra'r
    lövhögar och hö
    framför spa!

    SvaraRadera
  2. HAHA! Undrar hur man tänkt?!! Bilden lockar en typ av människor och vinsten en annan... Hmmm... Får le åt detta!

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...