26 april 2011

I min smak

Den här lampan ligger rätt i retrotrenden. Stommen av plastklädda ståltrådar är återanvänd, plastbanden är från ett gammalt lager men nya på just den här stålställningen. Gammalt men i nytappning. Snyggt!!!


Idén är lysande tycker jag. Behövde jag komplettera med en ny armatur skulle jag köpa den här varianten bums. Nu håller jag mig till min äkta 50-talare som inte är riktigt lika tuff, men med visst affektionsvärde ;-)

.
Kanske har även andra bloggare åsikter om , , ,

6 kommentarer:

  1. Kort och gott: Snygg!

    (Vi hoppades att änderna skulle återvända, men vi var mycket skeptiska eftersom de endast har en liten "and-pöl" här.
    Men nu återstår det att se om den lilla pölen duger att häcka vid eller om de flyger vidare :-/ ...)

    SvaraRadera
  2. Hej Marieberg! Jag tycker om idén med egna gräsänder. Har aldrig hört talas om det förr. När jag var liten hade vi vilda änder i bäcken. Ibland kom vankande in på gården med ungarna och fick brödsmulor. Men EGNA änder - underbart fint!

    SvaraRadera
  3. Utmärkt! Vi har flera gamla stommar sparade. Undras om plastbanden går att få tag i fortfarande?

    SvaraRadera
  4. Har man tålamod OCH tur tror jag nog man kan hitta gamla plastband. Men om det är de har de färger man vill ha är en annan sak. Lycka till!

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...