27 september 2010

Nylonrocken CharmeUSE

En nylonrock. 100 % äkta najlon. En rock som skydd istället för förkläde. Den måste ha varit en favorit en gång i tiden. Ett litet hål har lagats, lite vit målarfärg finns på framsidan.






















Här sitter de två lantbrukarna, som var mina föräldrar, på bron i vårsolen 1968. Mjölkflaskor i förgrunden, smärtingbagen på plats. Den blå arbetsrocken av nylon skymtar, pappa har en blå bomullsrona och jag tror det är den svarta läderkepsen på huvudet. Så här var det.

























Här hänger den för fotografering, nylonrocken CharmUSE.

4 kommentarer:

  1. En sådan charmerande nylonrock, tänk att du har den kvar. Fantastiskt roligt!

    SvaraRadera
  2. Ja, lite märkligt är det allt att ett sån´t vardagsplagg råkar vara kvar...

    SvaraRadera
  3. Underbar bild "på brua", som vi säger i Jämtland! Jag hoppas att det går bra att jag lånar den på http://lyckans-smed.blogspot.com/2012/01/sprakforbistring.html

    Maila mig annars bara. Tackar i förhand!
    /*

    SvaraRadera
  4. Jomen, varsågod! Mina föräldrar på bron, brua, trappan.

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...