11 september 2010

Tidernas väg

Tidernas väg är ett namn som man har givit en sträcka längs vägarna 272 och 83 för att marknadsföra vägen och bygden för turister. Vägen startar i Uppsala och slutar i Ånge.

Lite längre, lite krokigare men fylld av upplevelser!
Jag var på väg hem från en begravning i juni och körde genom ett fagert sommarsverige en kväll, ja det hann bli natt innan jag var hemma. Jag åkte delar av Tidernas Väg istället för E4:an. Totalt sett har jag nog under årens lopp avverkat alla delsträckor. Varje gång fascineras jag över de specialdesignade och tjusiga skyltarna och vägens relativa skönhet, mycket på grund av välunderhållna vägrenar och markerna längs vägen. Det finns så mycket att se, monotonin vid ratten vet man inte vad det är längs denna väg. Mer av sån´t...

Jag saxar från den utmärkta hemsidan:
Tidernas Väg drivs som en ekonomisk förening. Medlemmar är olika aktörer inom besöksnäringen längs Tidernas Vägs sträckning. Föreningens syfte är öka turistströmmen, att ge fler en chans att upptäcka allt det roliga och intressanta som finns längs Tidernas Väg.

Ni måste klicka HÄR och läsa mer om denna härliga väg och genomtänkta marknadsföring. Me like! Mi piace!

6 kommentarer:

  1. Låter som ett trevligt alternativ till E4:an. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. JA, det är det verkligen, Marieberg! Går ju till Ånge, sen E14 mot Sundsvall såär du hemma!

    SvaraRadera
  3. Kan verkligen instämma att Tidernas väg är något särskilt. Sista sträckan till Ånge har jag inte åkt ännu, men tids nog. Man blir så glad över alla gårdar och den lagom snirkliga vägen som gör att i alla fall jag lättar på gasen...

    SvaraRadera
  4. Jaaa, den är fin och behaglig att åka. Skulle önska att man på bilatlasarna här i landet grönmarkerar vägar med vacker utsikt, som passerar genom vackert landskap och bygd. Som man t ex gör i Italien. (Då tror jag att vägsnutten genom min by skulle komma med i nuläget.)

    SvaraRadera
  5. En väg väl värd att åka en eller flera dagar på sommaren och göra några avstickare in i samhällena. Vi har faktiskt ett fint Sverige som inte alla tar tillvara./Elisabet P.

    SvaraRadera
  6. Ja det gälelr att vika av från motorvägar och andra raka streck genom landskapen. Själv älskar jag ringlande grusvägar väldigt mycket men inser när jag pratar med många av mina bekanta att det är ganska ovanligt att göra det valet. Trevligt att få respons här från en likatänkare!!!

    SvaraRadera

Tyck till om du vill...